Jól látható, hogy a szülők egyre tudatosabban választanak általános iskolát gyermeküknek. Nagyon sok szempontot figyelembe vesznek, például a nyelvoktatást, a tanórán kívüli programokat, hogy milyen leterheltségre számíthatnak. Sok esetben nem is iskolát, hanem pedagógust választanak gyermeküknek. Hogyan tud a KoRa Iskola megfelelni ezeknek az elvárásoknak?
Igen, mi is tisztában vagyunk ezekkel az elvárásokkal. Azon túl, hogy pedagógusok vagyunk, szülők is, akik ugyanúgy megküzdöttek az iskolaválasztás nehézségeivel, mint mindenki más. Iskolánk profilját éppen ezért sokkal inkább szülőként állítottuk össze, hogy milyen iskola az, ahová szívesen beíratnánk mi magunk is a gyermekeinket.
Török Krisztina, a KoRa Iskola igazgatóhelyettese
A nyelvoktatás kardinális kérdés. Egyetértünk abban, hogy a színvonalas nyelvoktatás elengedhetetlen. Valami baj lehet ott, ahol 5-6 év nyelvtanulás után még mindig az alapszókincs gyakorlásával telik az idő.
A házi feladatok kérdésében szerencsések vagyunk. Teljes egyetértésben döntöttek tanítóink amellett, hogy hagyományos formában nem szeretnének adni a gyermekeknek (és a szülőknek). Tehát nem úgy zárják a gyermekek a tanítást, hogy délutánra van mindenkinek három matematika feladat, fél oldal másolás és az aktuális olvasmányt háromszor elolvasni, ne adj’Isten a szülő aláírásával igazolni.
A tanórán kívüli programok keretében valósulnak meg 1-2. évfolyamon az angol nyelvi foglalkozások, a médiaspecializációból adódó programok, valamint a sportfoglalkozások.
Szerencsésnek mondhatjuk magunkat a tanítóinkkal kapcsolatban is. Olyan fantasztikus pedagógusok döntöttek mellettünk, akik nevei nem ismeretlenek az iskolát kereső szülők számára, akik már korábban is nagyon sok energiát fektettek tanulmányaikba, hogy minél hatékonyabban tudják a tudást a gyermekek számára továbbadni.
Azon túlmenően, hogy tanítói végzettséggel rendelkeznek, mozgás- és tanulási képességeket fejlesztő képesítésük is van. Ezeket a módszereket beépítik a mindennapi munkájukba, segítve a gyermekeket abban, hogy minél könnyebben sajátítsák el az új ismereteket.
Hangsúlyozzák, hogy nagy figyelmet fordítanak az óvoda-iskola átmenet gördülékenységére. Ez miben nyilvánul meg?
Egyrészt nagyon sok mozgást építenek be tanítóink a tanórákba, hiszen egy 6-7 éves gyerek még nem képes arra, hogy 5X45 percet nyugton végig üljön és ez nem is lehet elvárás. Tantermeinket úgy alakítottuk ki, hogy legyen lehetőség akár körben ülve a szőnyegen tevékenykedni, akár csoportokban dolgozni, de szükség szerint az elmélyült önálló munkát is tudjuk biztosítani.
Ilyen szuper tantermek várják a gyerekeket.
Mit jelent a tevékenységorientált oktatás Önöknél?
A tananyagok átadásánál igyekszünk minél inkább a megtapasztalásra építeni. Köztudott, hogy a hallott információnak kb. az 5%-a marad meg… Ha ehhez kép is társul, akkor jó esetben ez már 30%. Ha a tanult dolog gyakorlattal párosul ez már rögtön 75%, és ha egymást tanítva tanulunk, 90%-os eredményt is elérhetünk akár egyetlen alkalommal. Erre építve, egymást segítve, együttműködve valósítjuk meg a tanulást.
Fontosnak tartjuk, hogy a hozzánk járó gyerekeknek az általános iskolában töltött évek élményekben gazdagon, de a család számára nyugalomban teljenek, annak tudatában, hogy jó helyre kerültek. Az együttműködés iskolájába.
Hol található?
Telefonszám: 30/513-4020
E-mail: info@koraiskola.hu
Honlapjuk: www.koraiskola.hu
Facebook oldaluk: www.facebook.com/koraiskola