Jelenlegi hely

Új általános iskola indul Szegeden! - De mitől lesz más a KoRa Iskola, mint a többi?

Erről kérdeztük Török Krisztinát, a KoRa Iskola igazgatóhelyettesét.

Jól látható, hogy a szülők egyre tudatosabban választanak általános iskolát gyermeküknek. Nagyon sok szempontot figyelembe vesznek, például a nyelvoktatást, a tanórán kívüli programokat, hogy milyen leterheltségre számíthatnak. Sok esetben nem is iskolát, hanem pedagógust választanak gyermeküknek. Hogyan tud a KoRa Iskola megfelelni ezeknek az elvárásoknak?

Igen, mi is tisztában vagyunk ezekkel az elvárásokkal. Azon túl, hogy pedagógusok vagyunk, szülők is, akik ugyanúgy megküzdöttek az iskolaválasztás nehézségeivel, mint mindenki más. Iskolánk profilját éppen ezért sokkal inkább szülőként állítottuk össze, hogy milyen iskola az, ahová szívesen beíratnánk mi magunk is a gyermekeinket.


Török Krisztina, a KoRa Iskola igazgatóhelyettese

A nyelvoktatás kardinális kérdés. Egyetértünk abban, hogy a színvonalas nyelvoktatás elengedhetetlen. Valami baj lehet ott, ahol 5-6 év nyelvtanulás után még mindig az alapszókincs gyakorlásával telik az idő.

Mi egy köztes megoldást választottunk. Első osztálytól történik a nyelvoktatás, de 1-2. évfolyamon még tanórán kívüli programként, hiszen a legfontosabb az első két évben az anyanyelvi olvasás és írás elsajátítása. Ez legyen meg kellő alapossággal, de mégse vesszenek kárba az esetlegesen óvodás korban, játékos formában megszerzett ismeretek sem.

A házi feladatok kérdésében szerencsések vagyunk. Teljes egyetértésben döntöttek tanítóink amellett, hogy hagyományos formában nem szeretnének adni a gyermekeknek (és a szülőknek). Tehát nem úgy zárják a gyermekek a tanítást, hogy délutánra van mindenkinek három matematika feladat, fél oldal másolás és az aktuális olvasmányt háromszor elolvasni, ne adj’Isten a szülő aláírásával igazolni.

A differenciált gyakorlást viszont fontosnak tartjuk. Ha valakinek nehezebben megy valamelyik tantárgy, akkor délután, tanulószoba keretében, tanítói segítség mellett tud gyakorolni. Előfordulhatnak olyan esetek is, amikor a szülő aktív közreműködésére is szükség lesz, de ehhez tanítóink minden szakmai és módszertani segítséget megadnak.

A tanórán kívüli programok keretében valósulnak meg 1-2. évfolyamon az angol nyelvi foglalkozások, a médiaspecializációból adódó programok, valamint a sportfoglalkozások.

Célunk, hogy a gyerekek iskolatáska nélkül menjenek haza és az otthon töltött idő a családról és a pihenésről szóljon.

Szerencsésnek mondhatjuk magunkat a tanítóinkkal kapcsolatban is. Olyan fantasztikus pedagógusok döntöttek mellettünk, akik nevei nem ismeretlenek az iskolát kereső szülők számára, akik már korábban is nagyon sok energiát fektettek tanulmányaikba, hogy minél hatékonyabban tudják a tudást a gyermekek számára továbbadni.

Azon túlmenően, hogy tanítói végzettséggel rendelkeznek, mozgás- és tanulási képességeket fejlesztő képesítésük is van. Ezeket a módszereket beépítik a mindennapi munkájukba, segítve a gyermekeket abban, hogy minél könnyebben sajátítsák el az új ismereteket.

Hangsúlyozzák, hogy nagy figyelmet fordítanak az óvoda-iskola átmenet gördülékenységére. Ez miben nyilvánul meg?

Egyrészt nagyon sok mozgást építenek be tanítóink a tanórákba, hiszen egy 6-7 éves gyerek még nem képes arra, hogy 5X45 percet nyugton végig üljön és ez nem is lehet elvárás. Tantermeinket úgy alakítottuk ki, hogy legyen lehetőség akár körben ülve a szőnyegen tevékenykedni, akár csoportokban dolgozni, de szükség szerint az elmélyült önálló munkát is tudjuk biztosítani.


Ilyen szuper tantermek várják a gyerekeket.
Ezen kívül iskolánkban nem lesz csengő, lehetőséget adva ezzel a blokkosított oktatásra, ami annyit jelent, hogy a gyerekek teherbírásához, érdeklődéséhez, motiváltságához tudjuk igazítani a tanórák illetve szünetek hosszát. A szabályokat is fokozatosan vezetjük be és szoktatjuk hozzá a kicsiket az iskolai élethez.

Mit jelent a tevékenységorientált oktatás Önöknél?

A tananyagok átadásánál igyekszünk minél inkább a megtapasztalásra építeni. Köztudott, hogy a hallott információnak kb. az 5%-a marad meg… Ha ehhez kép is társul, akkor jó esetben ez már 30%. Ha a tanult dolog gyakorlattal párosul ez már rögtön 75%, és ha egymást tanítva tanulunk, 90%-os eredményt is elérhetünk akár egyetlen alkalommal. Erre építve, egymást segítve, együttműködve valósítjuk meg a tanulást. 

Fontosnak tartjuk, hogy a hozzánk járó gyerekeknek az általános iskolában töltött évek élményekben gazdagon, de a család számára nyugalomban teljenek, annak tudatában, hogy jó helyre kerültek. Az együttműködés iskolájába.

Hol található?

Telefonszám: 30/513-4020

E-mail: info@koraiskola.hu

Honlapjuk: www.koraiskola.hu

Facebook oldaluk: www.facebook.com/koraiskola

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

Ha igazán egyedi és személyre szabott Valentin-napi ajándékot szeretnél, akkor érdemes olyat választani, ami nemcsak különleges, hanem érzelmileg is jelentőségteljes.
Nézzünk hóemberes filmeket!

Nézzünk hóemberes filmeket!

Tudtad, hogy január 18-án ünnepeltük a hóemberek világnapját? Ugyan igazi hó nem nagyon esett még idén, így elmaradt a hóemberépítés is, bekuckózni viszont ér. Remek választás olyan filmeket nézni, amelyek a hóemberekhez, a télhez és a téli csodákhoz kapcsolódnak.
Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

A gyermekkori ekcéma, más néven atópiás dermatitisz, az egyik leggyakoribb bőrbetegség, amely már csecsemőkorban megjelenhet. Bár nem fertőző, a viszkető, száraz és gyulladt bőr jelentős kellemetlenséget okozhat a gyermekeknek és szüleiknek egyaránt. Az ekcéma hátterében genetikai és környezeti tényezők állhatnak, de megfelelő ápolással és életmódbeli változtatásokkal jól kezelhető.
Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?
Ugrás az oldal tetejére