Jelenlegi hely

26. számú pályázat - Rumini Földgömb mozgó Szélkirálynővel - Szigeti József Utcai Általános Iskola 2.b osztály, Budapest ( Északpestimami)

Közösen kezdtük olvasni a könyvet a művészeti óráinkon. Azt is elmesélték nekünk, hogy a könyvvel kapcsolatosan mindenféle érdekes, kreatív dolgot fogunk készíteni. Nagyon izgatott volt a csapat.

A tanító nénink készített például olvasónaplót. Minden fejezethez kapcsolódott sok-sok izgalmas, változatos feladat. Ezeket a lapokat egy füzetbe ragasztottuk. Mire kiolvastuk a könyvet, egy szép, színes füzetünk lett, amit bármikor fellapozhatunk újra.

Elkészítette például mindenki tojástartóból a sárkányt. Sok különböző ijesztő, vagy inkább csak mulatságos alkotás született.

Életre hívtuk a főszereplőket is. Némelyiket papírból, némelyiket fonálból. Azért készítettünk ennyi mindent, mert a végén megalkottuk a könyv térképe szerint azt a világot a tengerekkel, a szigetekkel, ahol Ruminiék kalandjai játszódtak. Ehhez pedig a legjobb alkotásokat szerettük volna kiválasztani.

Az volt az elképzelésünk, hogy papírmaséból kialakítunk egy földgömbhöz hasonló dolgot, és ezt népesítjük be a könyv helyszíneivel. Először a megszáradt gömbünket közösen kékre festettük. Nagyon élveztük a munkát, mert már sejtettük, hogy az ötlet jó volt és nagyon vártuk már a végeredményt.

Olyan apróságokra is gondoltunk, hogy a különböző szigeteknek, földrészeknek megfelelő zászlót készítsünk. A szigeteket hungarocellből és tojástartóból formáztuk meg, majd kifestettük.

A szigetekre még fákat is készítettünk, ügyeltünk arra is, hogy a Ragacs- tenger fekete legyen.

A különböző szárazföldekre még homokot is szórtunk, hogy élethűbb legyen. A szélkirálynőt pedig zsugorfóliából készítettük el. A gömbünkön vágtunk egy rést. Ebbe a résbe csúsztattuk a hajó alját. A rést úgy vágtuk ki a tanító néni segítségével, hogy a Szélkirálynő a könyv cselekménye szerint körbe tudja hajózni a helyszíneket.

És két hónapi olvasás, izgalmas kaland és lelkes munka után megszületett a végeredmény, aminek mindenki nagyon örült!

A Szigeti József Utcai Általános Iskola 2.b osztályos tanulói és a tanító nénik: László Dénesné és Rácz Zita.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz Azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.
A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

Akár a gyermeki játszótéri barátságokról, akár a felnőttek közötti évtizedes kapcsolatokról van szó, a barátság az egyik legfontosabb kapocs az életünkben. Ezek az idézetek segítenek szavakba önteni azt, amit érzünk – és amit talán nem is tudtunk eddig kimondani.
Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

Július 30. az a nap, amikor a barátságokat ünnepeljük. Az ENSZ által is elismert Barátság világnapja nemcsak arról szól, hogy felhívjuk egy régi barátunkat vagy megköszönjük a társaságot valakinek, aki fontos számunkra, hanem arról is, hogy a család legkisebb tagjai is megtanulják, milyen értékes a barátság.
Ugrás az oldal tetejére