Jelenlegi hely

Összekapcsolódásra hív mindenkit a Blum Program

Idén 15. alkalommal az ország 4500 óvodájában rendezik meg a Blum hetet. A Blum program „Amikor a fény születik – mesebeli utazás a Blummal!” című programsorozata a játékot, a mesét, a művészeteket hívja segítségül személyiségfejlesztő programja részeként. A november 30-án startoló egy hetes online kampányban összekapcsolódásra hívják az érdeklődőket, kiemelt figyelmet fordítva a digitális fejlődésre.

A Blum program az óvodás korú gyerekek személyiségfejlesztő programja, melynek célja, hogy a gyerekek önmaguk teljességében bontakozzanak ki. A Blum program csapata vallja, hogy az alkotásra képes személyiséget, az ehhez szükséges alapvető képességeket kisgyerekkorban, illetve óvodáskorban lehet leginkább megalapozni és tovább kell fejleszteni iskoláskorban is. A Blum program a játékot, a mesét, a művészeteket hívja segítségül e célok és stabil alapok eléréséhez.

A Blum program csapata bízik benne, hogy a különleges 2020-as évben minél többen összekapcsolódnak a virtuális térben. „Összekapcsolódásra hívunk mindenkit, aki hisz a mese, a művészetek, a játék varázslatos erejében. Nagyszerű szakértőkkel együtt indulunk el az úton, ahol megkeressük magunkban, magunk körül a fényt, a „piciny csodát”. A fény erő, mely bennünk van, mindenkiben ott van! Nem véletlen, hogy az idei Blum hét címe: Amikor a fény születik – mesebeli utazás a Blummal!” - vallja Bácskai Márta, a Blum program alapítója.
Ezúttal nemcsak az óvodák, hanem a szülők és hozzátartozók csatlakozását is várják a Blum program oldalán.

Az idei új-mexikói mesét Boldizsár Ildikó meseterapeuta, mesekutató dolgozta át, címe Hogyan születtek meg a csillagok? „Ez a mese minden olyan élethelyzetben jól használható, ahol megújulásra vagy energetizálásra van szükség. A mese és a művészetek útján haladunk majd együtt, azzal a reménnyel, hogy bejárt utunk végén önmagunkban éppúgy megtaláljuk a fényt, mint ahogy az minden áldott reggel újra meg újra megszületik, sőt, éjszaka is beragyogja az égboltot. Mesénk és a hozzá kapcsolódó kézműves, dramatikus, mozgásos és zenés játékok lehetővé teszik, hogy egy kicsit önmagunk felé forduljunk és felkutassuk azokat a belső erőforrásokat, amelyek a nehézségek közepette is segítenek élhetőbbé tenni a világot.” – magyarázta Boldizsár Ildikó. – „Kiemelten fontosnak tartottuk, hogy a felnőttek – szülők és óvodapedagógusok – is be tudjanak kapcsolódni a munkába, hiszen napjainkban épp ez a tét: van-e annyi „csillagtartalékunk”, hogy épen és egészségesen
kibírjuk a ránk váró hetek nehézségeit.” – tette hozzá.

A Blum hét tapasztalt, magyar, svéd és francia fejlesztési, művészeti, tudományos és digitális szakemberekből álló csoportok közös munkájával valósul meg, a Generali a Biztonságért Alapítvány támogatásával. A Blum program országos reprezentatív kutatás keretében kérdezte az óvodás korosztállyal foglalkozó szakembereket arról, mennyire mozognak otthonosan a digitális térben és milyen képzési támogatásra lenne szükségük. A felmérés eredményei alapján egy digitális kompetenciákat fejlesztő képzés sorozat kidolgozásán fáradoznak, melynek célja, hogy segítsék a szakemberek felkészültségét és megteremtsék a biztonságot a gyermekeknek a digitális térben.

A Blum saját fejlesztésű, országos szinten is egyedülálló programja megismerhető és elsajátítható a Bluming képzésen, és a Blum program szemléletét, eszközrendszerét bemutató kézikönyv által.

További részleteket a https://blumprogram.hu/blumhet/ oldalon olvashatnak az érdeklődők.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére