Jelenlegi hely

Vigyázat, Dráma!

A drámafoglalkozás igen kártékony műfaj! A most következő sorokban, pontokba szedve fejtem ki, miért is kell “óvni" gyermekeinket a drámafoglalkozások veszedelmes élményeitől. Mottó: „Az értelem a társaságba kívánkozik, a butaság a tömeget kedveli.”

ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ

Vigyázni kell, mert a résztvevők azon kaphatják magukat, hogy képesek lesznek másokkal asszertíven együttműködni. Vagyis előfordulhat, hogy az érzelmileg nehéz szituációkban is magabiztosan, ám mégis érzékenyen tudják kifejezni magukat anélkül, hogy passzívvá vagy éppen agresszívvá váljanak. Mivel a drámafoglalkozások során alkalmazott módszerek többek között az érzelmek megfigyelésére építenek, ebből fakadóan a fiatalok tudatosabbá válhatnak a bennük zajló lelki folyamatok megértésére és kifejezésére.

KREATÍV ÖNKIFEJEZÉS

Ne adj Isten, még a koncentrációra, és a türelemre is hajlamosabbá válnak akár csak a kreatív önkifejezésre? A foglalkozások arra ösztönzik a fiatalokat, hogy használják a képzeletüket és különféle technikák segítségével (mozgás, ének, próza, performansz, rajz…), a lehető legfantáziadúsabban meséljék el mit gondolnak és éreznek a világról és a benne elfoglalt helyükről. Ehhez elengedhetetlen, hogy türelemmel tudjanak koncentrálni önmagukra és a környezetükre.

MAGABIZTOSSÁG

A legborzasztóbb az egészben, hogy mindez magabiztossággal párosul, amitől akár fertőzővé is válhat a folyamat. Ugyanis ha hozzászoknak, hogy a csoporton belül komfortosan merjenek elmélyülni az önkifejezés folyamatában, akkor máshol is képesek lehetnek a nyugalom megzavarására azzal, hogy felvállalják és elmondják mit is gondolnak a világról.

KOOPERÁCIÓ

Ez a folyamat egy világméretű, könyörtelen kataklizmához is vezethet (kipusztulhat tőle az egész emberiség), hogy a fiatalok képességeiktől független bármikor elkaphatják a szakkórt. Bárki! Bármikor! Sőt, hatásait olykor még erőteljesebben fejti ki a túlbuzgó vagy visszahúzódó gyerekek körében. A fejen pörgőket kifárasztja, a lábon alvókat pedig felébreszti. A drámajátékos konvenciókat szándékosan úgy találták ki, hogy minden résztvevőnek egyenlő szerep jusson. Nem verseny orientált, sokkal inkább kooperatív készségeket igényel és fejleszt.

Félvéreim! Kérlek benneteket ne hagyjuk, hogy tömegeinket megfertőzze a drámafoglalkozások játékos vírusa. Óvjuk meg a következő degenerációt a jövő számára!

Köszönettel:
Kállai Ákos  - színházi nevelési szellemírtó

NÉVJEGY

Kállai Ákos, a Képzerdő színész-drámatanára

Képzerdő Intelligens Játszóház, Szeged

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Te mit viszel a játszótérre? Hasznos tippek és vélemények anyukáktól.

Te mit viszel a játszótérre? Hasznos tippek és vélemények anyukáktól

Kezdő anyukák első játszóterezéseik előtt gyakori kérdés: - Ti mit vesztek fel? Mit visztek magatokkal? Mi kérdeztünk, ti meséltetek. Néhány hasznos tipp gyakorlott játszóteres anyukáktól.
A játszótér ingyenes képességfejlesztő, tudtad?

A játszótér ingyenes képességfejlesztő, tudtad?

Játszótér, fejlesztés, iskolaérettség... Gondolnád, hogy ezek a szavak szoros összefüggésben vannak egymással?
A játszótér ingyenes képességfejlesztő - és melyik játék miben fejleszt?

A játszótér ingyenes képességfejlesztő - és melyik játék miben fejleszt?

Játszótér, fejlesztés, iskolaérettség... Hol az összefüggés? Nézzük meg, melyik játék miben fejleszt!
Zöldséges tócsni - mert nem csak krumpliból lehet

Zöldséges tócsni - mert nem csak krumpliból lehet

Zöldséges tócsni (neve tájegységenként változik): úgy készül, hogy a krumpliból készült tócsnitól eltérően a krumpli helyett különféle zöldségeket használunk. Felhasználás egyik feltétele, hogy a zöldség reszelhető legyen
Ugrás az oldal tetejére