Jelenlegi hely

Gondolatok - iskolai beválás

A megfelelő mozgás elengedhetetlen

Az idegrendszer és a gondolkodás összhangját jól tükrözi a gyermek mozgásszervezése. Ha a kicsi ügyetlenebb a nagymozgásoknál, csetlik-botlik, mindent lever és felborít, akkor a finommozgásban is várhatóan ügyetlenebb lehet. Jól mutatja a gyermek finommotorikájának a fejlettségét, hogy tud-e önállóan vetkőzni, öltözni, gombolni, cipzárt kezelni, próbálkozott-e már a cipőfűző bekötésével, milyen nehéz az eszközhasználat (pl. olló, kanál…)?

Mit vár el az iskola?

Miről gondolhatjuk azt, hogy a gyermek kézügyessége nem megfelelő az iskolai munkához? Ha az óvodában végig hárította a rajzolást, eddig csupán néhány pálcika rajzot rajzolt, ha ceruzafogása igen görcsös, vagy ha a kézdominanciája nem alakult ki. Ekkor az iskolában igen nehéz dolga lesz a gyermeknek, több soron keresztül vonalközben maradni és csészevonalat, fecskevonalat, betűelemeket vázolni a füzetbe már az első napoktól kezdve.

Tudjuk, hogy az iskolába lépéskor szinte bármelyik tantárgyból kis alakú füzetbe írnak a gyermekek, a helyes ceruzakezelés elengedhetetlen. Elmondható ugyan, hogy a kéztő csontocskák csak később fejlődnek ki a gyermek kézfejénél, ami tovább segíti majd a finommozgás alakulását, de ez a szülőt nem vigasztalja. Ha azt látja, hogy a gyermek igen nehezen kerekíti a betűelemeket, betűket és számokat, hárítja az írásos feladatokat, akkor a finommotorika éretlensége húzódhat a háttérben, szükséges a gyermek kezének ügyesítése.

Ez a készség nem alakul ki egy hónap alatt az iskola előtt, így érdemes még az óvodás korban ügyesíteni a gyermekek kezét sok gyurmázással, kézműveskedéssel, apróbb alkatrészekből álló játékokkal.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére