Jelenlegi hely

Átadták a szegedi Gemma fejlesztőiskola új épületét

Átadták kedden a 33 súlyosan, halmozottan sérült gyermeket ellátó szegedi Gemma fejlesztőiskola új épületét, amelyet széleskörű összefogással vásároltak meg és újítottak föl.

Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) család- és ifjúságügyért felelős államtitkára köszöntőjében kiemelte, a halmozottan sérült gyermekeknek "halmozott szeretetre és segítségre" van szükségük.

Egy halmozottan sérült gyermek nevelése mindennapos küzdelmet jelent. Ahhoz, hogy ezek a gyermekek a saját családjukban nőhessenek föl, szükség van olyan ellátórendszerre, ahol figyelnek, vigyáznak rájuk és a szegedi iskolához hasonlóan láthatóan szeretettel nevelik őket - mondta.

Az államtitkár közölte: a kormányzat döntött arról, hogy további lépéseket tesz a kora gyermekkori intervenció fejlesztése érdekében az egészségügyi, a családügyi, a szociális, és a köznevelési terület összehangolt munkájával. A cél az, hogy a rendellenességek minél korábbi felismerésével a gyermekek és a családok a lehető legkorábban kaphassanak szakszerű segítséget - mondta Novák Katalin, hozzátéve: erre jövőre 6 milliárd forint pályázati forrás áll rendelkezésre.

Gemma Központ

Kiss-Rigó László szeged-csanádi katolikus megyés püspök felidézte: évekkel ezelőtt, amikor megismerte az iskolában folyó munkát, akkor látta, hogy a közösséget az összefogás, a szolidaritás, az igazi emberi értékek légköre hatja át.

Amikor az intézmény kinőtte székhelyét, egy egykori szőregi iskolaépületet, adódott a lehetőség, hogy megvásároljanak egy korábbi kollégiumot. A vételárhoz 12-12 millió forinttal az egyházmegye, az Emmi, az OTP, a Mol és a Richter járult hozzá, a fennmaradó részt pedig helyi összefogásból sikerült előteremteni - mondta a püspök.

Péntek Imréné intézményvezető közölte, az épület földszintjének felújítását csaknem ötven vállalkozás és húsz magánszemély támogatta. Az iskola immár méltó színteret biztosít a súlyosan, halmozottan sérült gyermekek ellátására.

Ma már - egy bentlakásos iskolában működő tagozatot leszámítva - a Gemma az egyetlen fejlesztőiskola Szegeden, és Csongrád megyében egyedüliként civil fenntartású intézmény. A Gemma Alapítvány speciális készségfejlesztő iskolájának tanulói létszáma az utóbbi két évben megháromszorozódott. A 33 gyermek ellátásáról huszonketten - gyógypedagógusok, gyógypedagógiai asszisztensek, gyógytornászok, gyógymasszőrök - gondoskodnak - tette hozzá a szakember.

A földszint elkészültével azonban a munkának még nincsen vége, az emeleti szintek rekonstrukciójával olyan intézményt kívánnak létrehozni, ahol komplex fejlesztést kaphatnak a gyerekek. Az általános iskola, a fejlesztőiskola és a készségfejlesztő speciális szakiskola hiánypótló szolgáltatásokat nyújthat majd a fogyatékos gyermekeket nevelő családoknak, a mozgásrehabilitációs részleg pedig a térségben egyedülálló lehet - hangsúlyozta az intézményvezető.

 

Forrás: MTI

Fotó: Gemma Központ Facebook-oldala

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére