Jelenlegi hely

Diákvállalkozás és Geocaching! Az Explorerbe becsengettek!

Tudtad, hogy az Explorer nem csak egy saját pedagógiai program és tanterv alapján működő tanulócsoport általános iskolás korú, 4-6. osztályos gyerekek számára, hanem egy olyan hely, ahol délután a Te gyerkőcöd is kipróbálha magát a Geocaching területén, belevághat az üzleti életbe saját vállalkozásukkal, Rock banda tagja lehet, vagy éppen társasjátékokkal fejlesztheti memóriáját vagy kommunikációját?

Milyen egy jó iskola?

Szerintünk minden szülő egyetért azzal, hogy a legtöbb, amit gyermekeink jövőéért tehetünk, hogy a lehető legjobb oktatást biztosítjuk a számukra. Tanárként tudom, hogy ebben az országban az oktatás is olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá és mindenki jobban ért hozzá, mint a másik.

Éppen ezért a mai oktatási rendszerről, tananyagokról, a gyerekek leterheltségéről napokat tudunk vitatkozni anélkül, hogy a kérdésekre válaszokat is adnánk. Azonban vannak olyan nagy területei az edukációnak, amelyeket szinte mindenki hasonlóan lát:

  • a differenciált oktatás hatékonyabb, mint a frontális,
  • a csoportmunka jobban fejleszti a gyermek alkalmazkodóképességét, együttműködési stratégiáit, mint amikor egyedül kell megoldania egy feladatot,
  • a lexikális anyag mellett a mindennapokban is hasznosítható tudást is biztosítani kell a gyermekek számára,
  • és ha még az érdeklődési területeiknek megfelelő kreativitást is kihozzuk belőlük, akkor többet tettünk értünk, mint gondolnánk.

Nálunk a gyerekek szeretnek tanulni

Egy fiatal házaspár épp így gondokozott, amikor megalapították a szegedi Explorer tanulócsoportot. Bán Tamás alapító olyan közösséget szeretett volna, ahol a tanulók egyéni fejlődését figyelembe véve, a szociális kompetenciák fejlődését szem előtt tartva, pozitív légkörben, hatékony pedagógia módszerek alkalmazásával, autonóm és együttműködő tanárok, élményközpontú módszerekkel tartják fenn a gyermekben élő kielégíthetetlen tudásvágyat.

„Azt szeretnénk, ha a gyerekek gondolkodnának, szeretnének tanulni, jól éreznék magukat az iskolában. Ha nem lenne számukra a tanulás vagy mondjuk a matematika szitokszó.

Annyit csináltunk, hogy a tananyagnak azt a részét, ami nem feltétlenül szükséges a vizsgához, azt kicseréltük hasznosabb és/vagy a gyerekek érdeklődési köréhez közelebb álló dolgokra. Nincs kevesebb órájuk, mint az állami rendszerben. Sőt!

Igazából több van, de cserébe haza, nem kell vinniük feladatot. Komolyan gondoljuk, hogy a tanulás helye az iskola, otthon ne ezzel foglalkozzanak. Az sem szerencsés, ha egy felnőttnek kell hazavinni a munkáját. Ne trenírozzuk már a gyerekeket egészen kicsi kortól erre. Amit nem lehet napi nyolc óra alatt megtanítani, arra nincs is semmi szükség.

Senki nem tudja megmondani, hogy pontosan mit kellene tanítani. Azoknak a munkaköröknek, amikben a gyerekek 10-15 év múlva el fognak helyezkedni, a kétharmada még nem is létezik. Abban biztosak vagyunk, hogy az angol nyelv és az informatikai tudás elengedhetetlen lesz. Ezért van nálunk heti hat(!) angol óra. Tankönyvet nem használunk hozzá, a tanár maga készít segédeszközöket. Hétköznapi témákat dolgoznak fel a gyerekekkel és rengeteget beszélnek, amire a kis csoport ad lehetőséget. Most éppen egy Angliában élő Hanna nevű kislánnyal készülünk angol nyelven levelezni, hogy az írást is gyakoroljuk. Van egy logika nevű tantárgyunk, ami a felfedeztetéses matematikát foglalja magában. Ilyesmit csak nagyon kevés gyereknek van lehetősége tanulni, pedig nagyon hasznos. Annyit tudunk még, hogy mindenkinek, élete végéig tanulnia kell majd, egyszerűen nem tehetjük meg, hogy elvesszük a gyerekek kedvét a tanulástól.” – mondja Bán Tamás alapító.

Ti is belekóstolhattok az Exploreresek világába!

Az Explorerben nem csak a délelőttök, hanem a délutánok is izgalmasak, a napköziben való unatkozás helyett itt a gyerekek kipróbálhatják magukat a

  • Geocaching területén,
  • belevághatnak az üzleti életbe saját vállalkozásukkal,
  • Rock banda tagjai lehetnek,
  • vagy éppen társasjátékokkal fejleszthetik memóriájukat vagy kommunikációjukat.
A délutáni foglalkozások a külsősök számára is nyitva állna. Van köztük ingyenes és fizetős is. A tanulócsoportba járó gyerekek számára egyik sem jár plusz költséggel, de nem is kötelező.

Te is csatlakoznál?

Itt megteheted:

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére